E-mail marketing – digitale nieuwsbrieven
Het is veel gemakkelijker om iets te verkopen aan bestaande klanten, dan aan nieuwe klanten. Iedere ondernemer weet dit, maar niet iedere ondernemer maakt gebruik van deze kennis. Hoe zet je deze kennis om in rendement? Dat kan zeer efficiënt en goedkoop met e-mail marketing. Door een goede e-mail campagne op te zetten, kunnen bestaande klanten bijvoorbeeld verleidt worden tot een nieuwe aankoop.
Indien je (potentiële) klanten wilt benaderen via een e-mail campagne, dan zijn er een aantal belangrijke aspecten om rekening mee te houden:
- E-mailadressen moeten legitiem verkregen zijn.
- Ontvangers moet kunnen uitschrijven, zodat ze geen e-mail meer ontvangen.
- Je adresgegevens moeten in de e-mail vermeld worden.
- Geef de e-mail een consistente en professionele uitstraling. Dat geeft meer vertrouwen.
- Zorg dat het onderwerp van de e-mail pakkend is. Gemiddeld wordt slechts 1 op de 5 e-mails geopend! Bij campagnes die wij opzetten, ligt dit percentage veel hoger!
Verder wil je natuurlijk het rendement van een e-mailcampagne meten. Door het gebruik van professionele software kunnen we alles meten. Wil je hier meer over weten? Neem gerust vrijblijvend contact op!
E-mailmarketing succesvolle inzetten?
Bel of mail me gerust voor meer informatie. Doen!