Conversie optimalisatie
Bij conversie optimalisatie proberen we de bezoeker te verleiden tot een actie die jij voor ogen hebt. Bij een webshop wil je dat bezoekers een winkelwagentje vullen én afrekenen. Bij andere websites is het opnemen van contact belangrijk, of het achterlaten van een e-mailadres.
Helaas blijkt in de praktijk dat een groot aantal bezoekers niet overgaan tot de gewenste actie. Bezoekers van een website willen graag bij de hand genomen worden. Als je verwacht dat ze een contactformulier invullen, dan moet je daar ook naar vragen. Anders is de kans heel klein dat bezoekers dat doen. Bij webshops haken veel bezoekers af omdat ze gaan twijfelen. Door op het juiste moment de twijfel weg te nemen, wordt de conversie veel hoger.
Vaak levert het optimaliseren van conversies meer op, dan het vergroten van het aantal bezoekers. Als 2 op 100 bezoekers overgaan tot de gewenste actie en je kunt dit optimaliseren naar 4 op de 100, dan verdubbelt de conversie. Zonder optimalisatie moet je daar het dubbele aantal bezoekers voor aantrekken. En dat is vaak veel lastiger!
Meer weten over conversie optimalisatie?
Neem vrijblijvend contact op. Doen!